2011. február 20., vasárnap

egy sütemény vasárnapra :)

Hozzávalók:
1 bögre liszt (nálam fele zabpehelyliszt és zabkorpa)
1 bögre cukor (nálam xukor)
1 cs. sütőpor
1 bögre tej
2 tojás
50 dkg túró
1 cs. aszalt meggy
vanília aroma/vaníliás fruktóz
1. ek folyékony édesítő
10 dkg vaj/margarin
(a bögre 2,5-3 dl-es legyen)

Elkészítés:
A lisztet elkeverjük a xukorral és a sütőporral. A túrót eldolgozzuk az aszalt meggyel és az édesítővel valamit a vaníliával. Egy harmadik edényben pedig kikeverjük a tojást a tejjel.
Egy közepes tepsit a vaj felével kikenünk erre rászórjuk a lisztes keverék felét. Erre megy a túró, majd befedjük a lisztes keverék maradékával és nyakon öntjük az egészet a tojásos keverékkel. A tetejére rádaraboljuk a maradék vajat. Előmelegített sütőben kb. 180 fokon 30-40 perc alatt készre sütjük.

Tapasztalatok: legközelebb én még egy tojást hozzáadok, mert túl lágy lett az egész. Legalábbis az alja eléggé, valamint én a sütőport is el fogom hagyni. :) Összességében egy nagyon finom, nagyon gyors sütemény, csak ajánlani tudom! :)

4 megjegyzés:

  1. hú, összefutott a nyál a számban :D jó kis vasárnapi nasi :)

    megkérdezhetem, zabkorpát milyen boltban szoktál venni? én még elég kezdő vagyok az ilyesmi alapanyagok beszerzésében, és nem tudom, hol keressem. a múltkor egy hipermarketet jártunk végig, de nem volt sehol.

    VálaszTörlés
  2. Bioboltokban kapható! A zabkorpa és a zabliszt is! :)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok! Fülike, én Tescoban, Rossmannban, Dm-ben, Coop-ban is vettem már zabkorpát.

    VálaszTörlés
  4. köszi a segítséget, lányok! :)
    akkor csak az Auchan nem volt felkészülve a "különleges" igényeimre :D
    zabpehelyből is az utolsó darabot hoztam el :D

    VálaszTörlés