2012. július 6., péntek

töltött cukkini

Ha nyár, akkor cukkini. Ha cukkini, akkor cukkintócsni, cukkinis lecsó, cukkini grillen, sült cukkinihasábok és töltött cukkini. Egyszerűen nem tudom megunni semmilyen formában sem ezt a zöldséget. A hétvégén töltöttem, most egy kicsit másképp csináltam a tölteléket, mint ahogy szoktam, de csak annyiban, hogy a cukkini kivájt belsejét nem kockákra vágtam, hanem lebotmixereztem. Na de jöjjön akkor a recept...

3 közepes cukkinit kettévágtam, a belsejüket kivájtam, és ahogy fentebb írtam, pürésítettem. A cukkiniket kiolajozott tepsibe raktam, a belsejüket is kicsit megolajoztam, sóztam és 200 fokon elősütöttem őket kicsit.


50 dkg darált húst megpároltam kevés olajon, fűszereztem sóval, borssal,  zúzott fokhagymával (jó bőségesen adhatunk hozzá) és petrezselyemmel. Hozzáadtam a cukkinipürét, egy doboz tejfölt és két tojást, összeforraltam és ezzel kész is volt a töltelék.

A cukkiniket úgy 20 perc után kivettem a sütőből és megtöltöttem a töltelékkel, beborítottam a tetejüket füstölt sonka szeletekkel és bőségesen megszórtam trappista sajttal. Visszatettem a sütőbe és a sajt pirulásáig sütöttem őket. Körete lehet rizs, vagy krumplipüré, de önmagában is megállja a helyét! :)

Jó étvágyat!









11 megjegyzés:

  1. ez nagyon nyamm!!, biztosan ki fogom próbálni! köszi :D

    VálaszTörlés
  2. jol nez ki. En is imadom a cukkinit.
    Duplan leellenoriztem, hogy jo helyen jarok-e, az oldal designja miatt :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      Most akarok pedig megint variálni. :D

      Törlés
  3. imádom! :D mmmm cukkini minden mennyiségben! :D

    VálaszTörlés
  4. Omnomnomnom. Soha nem ettem még cukkinit. :D

    VálaszTörlés
  5. Lassan a fülemen folyik ki a cukkini! :D Ma este is valami tócsni-szerű készült vacsorára, tejföllel, reszelt sajttal, improvizálva. :D :D
    Jól néz ki a recept, azt hiszem, ilyen vacsi is lesz, mert még mindig van négy db cukkinim a spájzban!

    VálaszTörlés