2012. július 28., szombat

jajj , de jó a habos süteméényyy :)

A meggyes-habos nagyon nagy kedvencem volt gyerekkoromban, és szerintem olyan jót csak mama tudott sütni. Ma próbáltam reprodukálni, nem sikerült teljesen. :( A hab nem lett finom ropogós. Ha esetleg tudja valaki a titkot megoszthatná velem! :)

10 dkg puha vajat, 1 egész tojást, 5 dkg cukrot és 15 dkg lisztet összedolgoztam és betettem a hűtőbe.
Közben kb 25 dkg magozott meggyet kivettem a fagyasztóból, mikróban kiolvasztottam, 3-4 ek. cukorral ízesítettem és hozzáadtam egy csomag vaníliás pudingot. Kb. fél óra múlva kivettem a tésztát, belenyomkodtam egy piteformába, megszórtam zsemlemorzsával, ráöntöttem a meggyes tölteléket és előmelegített sütőben 180 fokon addig sütöttem, még a tészta a szélén el nem kezdett pirulni.
Közben két tojás fehérjét 10 dkg cukorral, egy tk. ecettel keményre vertem. Ha kész a süti, rákenjük és 80-100 fokon szárítjuk.





5 megjegyzés:

  1. Ha van grill funkció, azt használd, amíg meg nem pirul a hab. :) Ha egy kis lekvárt is keversz a habba, attól még finomabb. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. korábban készítettem már rákóczi túróst, ott használtam a grillt is, nem segített :S tegnap azt mondták, hogy nagyon sokáig szárítsam a habot..

      Törlés
  2. Az okosoktól azt hallottam, hogy gőz fölött kell felverni a tojásfehérjét, akkor kívül ropogós, belül puha lesz.
    Ezt a sütikét biztosan meg fogom sütni, habos-meggyes fan vagyok. :DD

    VálaszTörlés