2012. július 12., csütörtök

a kalóriaszámlálásról

Nem, nem egy profi cikket fogtok olvasni a témában, csak egy kezdő tapasztalatait. A kánikulában bár jóval kevesebbet ettem, este azért csak befigyelt ez -az és bár moccant a mérleg nyelve lefelé, jelentős változást nem történt. Nyilván ha az ember egész nap alig eszik , és este pótolja az egész napos nemevést, annak nem is lesz igazán tartós fogyás a vége. Sajnos. :D Nos én eddig nem igazán számoltam a kalóriákat, macerásnak tűnt, és azt vallottam úgyis tudom mennyit ehetek , vagy mennyit nem. :D Jó nagy tévedés. Bár 10 kg lement kalóriaszámolás nélkül is, úgy látszik az utolsó pár kg igényel egy kicsit drasztikusabb beavatkozást. Valamikor a múlt héten akadtam erre az oldalra: http://kaloriabazis.hu, és nagyon megtetszett. Tetszik az egyszerűsége, hogy eddig bármit is ettem, mindent megtaláltam az adatbázisban, hogy nem kell letölteni, hogy adhatok hozzá természetesen új ételt és mozgásformát is. Kiszámolta a napi energiaszükségletemet, ha heti 1 kg-t szeretnék fogyni, akkor 1200 kcal, amit bevihetek de csak akkor, ha el is égetek naponta min. 300 kcalt sporttal vagy a masszázsövemmel. :D Szóval most így diétázom. Ami megdöbbentett, hogy 1200 kcal milyen kevés tud lenni, ha az ember "normális" kaját eszik, szóval én igyekszem sok salátát vagy levest enni, mert ezekből legalább jóllakhatok. Na jó, ha úgy gondolom akkor 1-2 szelet pizza lefigyel ebédre, de azt később szívom meg, mert sajnos akkor estére alig marad elfogyasztható kalóriám. :)

14 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon jó!
    Ezentúl én is ezt fogom használni, köszi!!!

    VálaszTörlés
  2. Nem igazán van lelkierőm betartani az ilyen típusú fogyókúrát, de tudom, hogy másként nem megy le egyetlen deka sem. És mozogni is kell(lene)... :) Meg fogom nézni ezt a honlapot, köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem se, de most már nincs más választás... :S

      Törlés
  3. Jajj Pipacs, olyan ügyes vagy! Tavaly én is számolgattam a kalóriákat, és tényleg nagyon jó! A napokban fogalmazódott meg bennem, hogy muszáj visszatérnem ehhez... Mert hiába sportolok rendszeresen, az kevés.

    Az oldalt pedig elmentettem a kedvencek közé!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a sport kevés, a kaja 70%-ban meghatározó. :S De Te meg abban vagy nagyon jó..ha még mellérakod a kaját is , pikk-pakk leolvadnak a kilók!: )

      Törlés
  4. elkezdtem én is! állítólag ha be tudom tartani október végére fogyhatok 8 kilót... :O nah kíváncsi vagyok. :D

    VálaszTörlés
  5. Én anno 15 kg-ot adtam le fél év alatt kcal számolgatás és minden nemű sport nélkül. Csak életmódot váltottam, mondjuk így. 80ról 64-5-re fogytam le, és megállta a dolog. Stagnált is több mint két évet, és mostanában kezdett megint kúszni...felfele. 68-nál már hisztérikus rohamot kaptam. :D Sajnos mióta tudom, milyen volt 80 kg-nak lenni (157 cm-es magasságomhoz ez elég dundus, még így is bő 10 kg van rajtam plusszban) azóta betegesen mérlegelem magam, és ha 1-2 kilót ugrik, mély depresszióba zuhanok...
    Lusta sz*r vagyok, ezt egyébként be kell látnom! :D Még 10 kg... nem lenne nagy kunszt, csak nem bírok várni, türelmetlen vagyok, és ha nem moccan a mérleg lefele egy hét alatt sem, idegbeteg leszek. :D
    Ezt a kcal számolgatást próbáltam én is régebben, de engem felidegesített, hogy mennyi szart nem ehetek meg. :D Pl egy tál spagetti...hmmm, 7-800 kcal. Kösz!
    Azóta inkább érzéssel eszem, aztán hol picit le, hol picit fel, ez van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratula Neked! :)) Igen, minden ismerős, amit leírál. :D :D

      Törlés
  6. Köszi, nekem ez most jól jött, mert amiket eddig találtam azok tök bonyolultak voltak hozzám.:D de hát én már csak ilyen béna vagyok...

    VálaszTörlés
  7. Én is csinálom és haláljó:):) De ezt már megbeszéltük faszbúkon :D

    VálaszTörlés
  8. 2 napja csinálom de még nem sikerült nem túllépni a határt! :D lol, ami viszont jó, h mozgásra ösztönöz, mert ha már látod mennyit ettél muszáj valamivel kompenzálnod. :D jólesik, mikor levonódik 100-200 kalória. :D

    VálaszTörlés