2011. június 27., hétfő

paleo vagy nem paleo?

Mi is az a paleolit táplálkozás, ami mostanában annyira népszerűvé vált?
A paleolit étrend visszavisz minket az őskorba, amikor az ősemberek nem ettek mást, csak húst, zöldséget és gyümölcsöt, magvakat tehát amit találtak ill. amit levadásztak. :) Így ebből az étrendből teljesen kimaradnak a tejtermékek, a gabonák, a hüvelyesek.
Paleolit táplálékpiramis
Nekem ezzel az étrenddel az a legfőbb problémám, hogy nagyon szűkös azoknak az ételeknek a listája, amit fogyasztani lehet. Persze lehet mandulából lisztet, abból meg valami kenyérutánzatot gyártani, de azért lássuk be, ezt hosszú távon tartani anyagilag sem egyszerű. Én még mindig nem hiszem azt, hogy a teljes kiőrlésű gabonák, vagy akár a zab ártana az egészségünknek.Sőt!Anno, amikor nagyon szigorúan az update szerint éltem, abszolút nem ettem cukrot, de tk. pékárut, tésztát igen, azt mondta az orvosom a vérképemre, hogy mutogatni kellene az értékeket. :) Én szeretek változatosan főzni, enni..és nem szeretnék úgy élni, hogy húst hússal és szinte semmi mást. Na persze ott vannak a gyümölcsök és a zöldségek is, de kérdem én mi van télen? Mi nem olyan országban élünk, ahol télen is megterem a friss zöldség és a gyümölcs, az import termékeket pedig nem vagyok hajlandó megenni ill. megetetni a családommal!! Akkor mi is van télen? Húst hússal és mandulával? Arról nem beszélve, hogy nekem van egy majd 1,5 éves kisfiam, aki szerencsére eddig semmilyen ételallergiára utaló tünetet nem mutatott. Az helyes lenne, ha nem kapna tejterméket, gabonát? Nem hiszem. Én a vegyes-egészséges táplálkozás híve vagyok és az is maradok. :) Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy aki ezt az utat követi, helytelenül cselekszik, hiszen nem vagyok szakember, egyszerűen a véleményemet írtam le. :)

8 megjegyzés:

  1. Én is olvasgattam már a paleolit táplálkozásról, de valahogy nem világos, hogy miért is egészséges ez? Különben az ősember 30-40 évig élt csak. Nem mondom, hogy az étkezés miatt, de valahogy ez elrettent attól, hogy ilyen étrendet kövessek. Meg egyébként szerintem sem túl változatos. Én annak vagyok a híve, hogy szükségünk van a gabonafélékre. Bocsi, hogy ilyen hosszúra sikerült:)

    VálaszTörlés
  2. Én meghalnék ettől a diétától, mert nálunk sok tej, túró, tejföl, sajt fogy. ellenben kevés húst eszem.

    VálaszTörlés
  3. Én is sokat olvasgattam erről a fajta életmódról, a példa előttem van! A szomszédom csinálja kb. 1,5 éve, s nagyon sokat fogyott!! Ami engem visszatart, hogy imádom a sajtot, a tejterméket, nem valószínű, hogy erről képes lennék lemondani.
    Bár sajtot ők is esznek! Ez attól függ, mennyire vállalja be ezt a fajta étkezést. Átgondolandó!! Szerintem, ennél az étkezésnél, nagyon fanatikusnak kell lenni!!

    VálaszTörlés
  4. Hát éppen ez az, a fanatikusság. Mert ha állandóan azt olvasod, hogy nem szabad, nem szabad előbb utóbb csak megeszed. Ha meg mindenből keveset, akkor nincs olyan hogy megkivánsz ezt azt és végül "bezabálod":)

    VálaszTörlés
  5. Sajtot szabad enni. És a kisgyerekek x éves korig ehetnek tejtermékeket, mert még meg tudják emészteni.
    Zurammal csináltuk. Nagyon jó volt a közérzetünk tőle. A sportot is bírta, nem volt legyengülve. Sütöttem kenyeret tökből. És van ehető gabona! (Csak ugyi pénztárca...) Tessék elolvasni a könyvet! :-)

    VálaszTörlés
  6. Tökből hogy lehet kenyeret sütni? De most komolyan kérdezem.

    VálaszTörlés
  7. Én a könyvet olvastam, és bizony elég meggyőző!Ezt el kell ismerjem! Azt látom, a szomszédom energikus, egészséges, és jól néz ki!Én mégsem érzek magamban elég erőt hozzá! Nekem a kenyér ill. kifliféleség, a krumpli, tarhonya, hiányozna! Persze tudom, a fogyisoknak ez nem is kéne, de nem akarok teljesen lemondani róla! Inkább mindent eszek, de megpróbálok mértékkel!

    VálaszTörlés
  8. Akkor én is megszerzem a könyvet és majd elolvasom...valamikor! :D :D

    VálaszTörlés