2012. február 17., péntek

Ecetes pogácsa

Nem kell megijedni, nem egy ecetízű pogácsát hozok. :P Anyu pár éve kapta ezt a receptet a volt kolleganőjétől és azóta ez a sósság rendszeresen van nálunk ünnepekkor és nem ünnepekkor is. :) Nagyon egyszerű és nagyon finom. Sokáig puha marad.

50 dkg lisztet elmorzsolunk 25 dkg margarinnal, adunk hozzá 1 tojást, 1 kis pohár 20%-os tejfölt, 1, 5 tk. sót és 1 ek. ecetet. Ha a tészta még megkívánja, nem állna össze adunk még hozzá tejfölt... Összegyúrjuk, és másnapig hűtőben pihentetjük. Ujjnyi vastagságúra nyújtuk a tésztát, szaggatjuk, vagy rudaknak összevágjuk. Tetejüket lekenjük tojással és reszelt sajttal vagy tökmaggal, vagy köménymaggal...stb. Előmelegített sütőben pirosra sütjük!

11 megjegyzés:

  1. Na ezt kipróbálom! Köszi! A pogácsáim a szörnyű és a borzasztó között szoktak ingadozni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D :D Ez nem borzasztó, ez csincsi, ahogy Marci mondja. :D :D Kiegészítettem a bejegyet: ha túlságosan morzsalékos lenne a tészta, akkor még kell hozzá tejföl!

      Törlés
  2. Csupa gusztaságok vannak itt. Lehet, h hétvégén ez is az asztalra kerül...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy bejönnek a receptek! :)))

      Törlés
    2. (Én meg nem, h eléhenkórászosodok... :-P :-D)

      Törlés
  3. Ez nekem is tetszik, úgyhogy ki fogom próbálni! Megpróbálom ch csökkentett liszttel is, s majd beszámolok, hogy sikerült!

    VálaszTörlés
  4. Én ugye elfogult vagyok...,de tényleg ISTENI!:)

    VálaszTörlés
  5. Fénypostán szeretnék kóstolót!!! Ablak már nyitva, siess, mert fázok... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldenék én, ha lenne. :) Ez is a múlt heti szülinapra készült. :D

      Törlés