2012. február 14., kedd

Brokkolikrémleves

Régóta meg akartam csinálni ezt a levest, mert imádom, de eddig csak étteremben ettem. Milyen kár, hogy eddig vártam vele. Pofonegyszerű és isteni. Legalábbis nekem. A fiúk nem annyira szerették. Na jó semennyire sem..:( Marci konkrétan kiköpte és kapott helyette üveges bolognait. :( :P Mindegy, azért néha magamnak gyártani fogok kisebb adagokat, a fiúk meg egyék a húsos tésztákat. :P
Ja és ez a kaja egyáltalán nem fotózható, vagy én voltam a béna, de mindegy a sok duma helyett jöjjön a recept.


Kb. háromnegyed csomag fagyasztott brokkolit (750 grammos az egész csomag), 3 szem kis krumplival, egy fél fej felszeletelt vöröshagymával, 4 gerezd felaprított fokhagymával, egy leveskockával és egy tk. sóval odatettem főni annyi vízzel, amennyi ellepi. Az egészet nagyon puhára főztem, szinte már krémes volt így is az állaga. Fogtam a botmixert, leturmixoltam a zöldségeket, majd hozzáadtam egy doboz főzőtejszínt (3 dl) és összeforraltam. Levesgyönggyel tálaltam volna a fiúknak. :P Én reszelt sajttal ettem, finoooom. :P

A recept forrása : ITT!

6 megjegyzés:

  1. Tényleg egyszerűnek tűnik! Lehet megfőzöm. (Mondjuk mi alapból imádjuk a brokkolit!) Csak a krumplit kéne vmivel helyettesíteni... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kihagyható szerintem, esetleg a akkor a tejszínbe keverj egy kis keményítőt... :)

      Törlés
  2. Tényleg egyszerű kis leves, én mindig krumpli nélkül csinálom, ahogy pipacs is írta, a végén kis keményítőt keverek bele.

    Most lusta vagyok kikeresni a másik bejegyzést, de nagyon jól néz ki a szülinapi torta. :)

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki a leves, én is gyakran csinálom a család nagy kedvence. Megmondom őszintén én még ezt is leegyszerűsítem és így is isteni. Én csak brokkolit teszek bele, sót, pici borsot és szerecsendió. Ez az utóbbi nagyon passzol hozzá, végül összeturmixolom és 10%-os tejszínnel sűrítem. Nem lesz olyan sűrű, de kevés vízzel teszem oda, így nem olyan nagy baj.
    Az a lényeg, hogy mindegyikünk levese tökéletes és a brokkoli egy nagyon jól variálható zöldség.:)
    A kisfiad tortája nagyon szép lett, biztos finom is volt :)))Isten éltesse sokáig.
    Üdv Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildi!
      Én a hagymát, fokhagymát legközelebb sem hagyom ki, viszont a krumplit igen! :) Köszi, tényleg fincsi lett! És köszi a köszöntést is! :))

      Törlés