2012. február 24., péntek

a "TITOK" :)



Mostanában nagyon sokszor feltették nekem ezeket a kérdéseket:
Mi a titkod? 
Hogy csinálod? 
Hogy sikerült ennyit fogynod? 
Hogy lehet, hogy Te mindig annyira tipp-topp vagy? 
És sorolhatnám.
A válasz az, hogy nincs titkom. Akaraterő van, elhatározás van, küzdelem van, nap mint nap önmagammal és az étvágyammal. :P
Életmódot kell váltani, mozogni kell minden másnap minimum 20 percet és kb. ennyi a "titok". Nincsenek csodaszerek, csodadiéták, csodalisztek. Csak az, hogy normálisan eszem, minimális ch-bevitellel és a mozgás. Én szándékosan nem írok több mozgást, mint 20 perc, mert én is azoknak az embereknek a táborát erősítem, akik nehezen veszik rá magukat a testmozgásra. 20 perc viszont igazán nem nagy kunszt, teljesen kibírható még a magamfajta örök lustának is. :P Tudom, lógok a heti étrendekkel már két hete, de majd újra elkezdem írni, hátha tényleg segítség másnak is, csak az a baj, hogy mindig elfelejtem leírni mit ettem, másnap meg már nem is emlékszem az előző napi kajákra. Na majd összeszedem magam, ígérem!. :P



Ami pedig a tipp-toppságot illeti. Nem hiszem, hogy azért mert valaki anya lesz, már le kell mondania a nőiességről. Nem hiszem, hogy akkor már nem kell frizura, hogy nem kell smink, hogy nem kell az ápolt szép köröm, és megengedhetjük magunknak hogy egy igénytelen nővé váljunk. Mert nem. Nemcsak attól vagy nő, hogy szültél egy gyereket ahhoz, hogy IGAZI NŐ légy, ahhoz azért több kell .  És az anyaság senkit nem jogosít fel arra, hogy elhagyja magát, hogy egy ápolatlan, elhízott macinacis valakivé váljon.
Ahogy én csinálom:
Én törekszem arra, hogy hajam, a körmöm mindig rendben legyen. Mondjuk gondolom a köröm nem meglepő senkinek sem! :D Itthon soha nem sminkelek, mert nem rongálom a bőröm, de megmondom őszintén én az a nő vagyok, aki az utcára már nem lép ki minimumsmink nélkül. A haj rendbetétele pedig nem is kérdés. A minimumsmink nálam: szemöldökceruza, szempillaspirál, szemceruzta, szájfény, pirosító. Olykor alapozó is.  Aztán persze ennek vannak fokozatai, egészen az alkalmi sminkig. De ez a minimumsmink kb. 5 perc, és nekem ne mondja senki, hogy erre nincs ideje. Ennyit minden gyerek kibír az anyja nélkül.
Gyerek mellett is kell, hogy saját magunkra időt szakítsunk, mert bizony egy pici gyerek még alszik napközben és azt az időt remekül saját magunkra is lehet fordítani. Persze nem minden nap, de pl . egy teljes generálra is elég az a 1,5 - 2 óra. És igen, van hogy este kilenckor kezdek neki manikűrözni, mikor a fiam már alszik.
 Nekem megvan a mindennapos arc- és testápolási rutinom is (majd a későbbiekben lesz erről is post) és igyekszem úgy alakítani az estéket, hogy soha ne maradjon ki, mert nem most 32 évesen fog nyomot hagyni, hanem 10-20 év múlva.

És most a L'oreal szlogenje jutott eszembe: " Mert megérdemlem..." Igen, MEGÉRDEMELJÜK! :) És, hogy a férfiak se maradjan ki a sorból, ők is megérdemlik, hogy egy ápolt, igényes, csinos párjuk legyen. ;) 



21 megjegyzés:

  1. Pipacs, ez egy nagyon jó bejegyzés! Erről van szó!

    VálaszTörlés
  2. Like! De ismered a nézeteim... "Kisgyermekes nő fejezet"nél még nem tartok, de a "kismama fejezetem" olvasod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Nem is hiszem, hogy Neked kell elgondolkodni ezen a poston. :D

      Törlés
  3. Ez jó kis bejegyzés.. és igen, igazad van... MEGÉRDEMELJÜK :-)

    VálaszTörlés
  4. Teljesen egyet értek Veled, Pipacs! :)
    Nem kifogásokat kell keresni a nőknek, hogy miért nem ápoltak!!!
    Szerintem akinek arra van ideje napi szinten, hogy blogot írjon és/vagy olvasson, annak arra is lenne, hogy egy kicsit "kirittyentse" magát.
    És itt tényleg kb. 5 percről beszélünk. Kivétel a köröm, mert ahhoz min. 30 perc kell. De már a smink is haldás.

    Jön a tavasz (legalábbis remélhetőleg), ez pont jó alkalom arra, hogy mi nők is megújuljunk.
    És nem kell, hogy ingünk-gatyánk rámenjen, ilyenkor ott vannak a házi praktikák, szépítőszerek. Tessék akkor azokat kipróbálni, ha a drága kozmetikumokra nem telik.

    EGyébként szívesen olvaslak.
    Te adtál tippet, hogy kipróbáljam az Essence körömdíszítő készletet. Fizukor be is ruházok rá, aztán majd beszámolok róla a blogomon. :)
    Én is azt vallom, hogy ne hagyják el magukat a nők sem a család, sem a háztartás, sem a munka terhe miatt!

    További szép napot!

    Bamboocha

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kommentedet! :) Örülök, ha adok jó tippeket, várom a beszámolódat a nyomdázóról. Én még nem próbáltam, sajnos most csak gyors manikűrökre van időm. :)

      Törlés
  5. Abszolúte és teljes mértékben egyetértek Veled, mint anyuka és magára valamit is adó nő!!!Igaz, az én lányaim már nagyok (ugye aki korán kezdi a gyerkőcözést :)), de kiskorukban is találtam arra időt, hogy csak magammal foglalkozhassam egy-két órát hetente. Most már sokkal könnyebb dolgom van, sőt a lányaimmal együtt nézegetjük a sminkes újdonságokat és kerek-perec megmondják a véleményüket, ha egy ruha nekem nem áll jól. Én sem megyek el otthonról minimum smink nélkül, a körmeimet is szeretem szépnek látni. Még hétvégén is igyekszem "szalonképes" lenni, nem a kinyúlt macinacit veszem magamra. Otthonra nem szoktam sminkelni, kivéve, ha valami új terméket próbálgatok. :) Bocsi, kicsit hosszú lett a kommentem, de ez egy olyan post volt, amiről lehetne még oldalakat írni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond, minden hozzászólást szívesen olvasok, akármilyen hosszú is. :) Milyen idős lányaid vannak? :)

      Törlés
    2. Hűha, gratula! :) Ezt nem gondoltam.:) Bár nem tudom, hogy hány éves vagy, a blogod alapján velem kb. egyidősnek (32) tippeltelek. :)

      Törlés
  6. Teljesen igazat adok Neked. NAgyon fontos, hogy odafigyeljünk magunkra mindig, mindenkor. Bár nem vagyok körömlakk fun, mint Te :)), a Te beírásaid alapján még azokhoz is kedvet kaptam.
    Eddig nem igazán csináltam a körmömet, mert annyira töredezett, a műkörmöt nem szeretem, de most mióta paleózok egyre erősebbek a körmeim is,már vagy két heten nem törtek le, szét, pedig még "csak" 4 hete csinálom. Ennek, mint mellékhatásnak külön örülök és ráállok a lakkozásra is lassan :))
    Szóval köszi az ihletet :)
    Üdv Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit! :)) Örülök, ha inspirálhatok másokat. Annak meg külön örülök, hogy a paleo jótékony hatásait máris érzed! :)

      Törlés
  7. Egyetértek a postoddal és az előttem írókkal,egy NŐ maradjon NŐ,akkor is ha van már gyermek!!Az én fiam már 2 és fél éves,már kezd leszokni a ebéd utáni alvásról(én régebben akkor tettem magam rendbe,amíg Ő akkor aludt),de így is,ha "csak" itt megyünk el sétálni Ráckán,akkor is minimális smink nélkül nem lépek ki,és ruhám sem egy utolsó melegítőalsó...sajnos köreimben tapasztalom ,hogy nem egy anyuka elhagyja magát...és csodálkozik,ha a párja nem dicséri meg már...igenis kell időt szakítani arra,hogy NŐK maradhassunk!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zitus, én is ezt látom..kisgyerekes anyukák kinyúlt cömbis terhesmackóban sétáltatják a gyereküket. Mintha azzal, hogy gyerekük lett, megállt volna az élet... :O

      Törlés
    2. Attól, hogy gyerekük lett már joguk van ehhez - én inkább így írnám... :-P

      Törlés
  8. Már másodszor olvasom ezt a bejegyzést, teljesen hétköznapi dolgok vannak benne, de akkora mondanivalója van :)
    Csatlakozom a többiekhez, a bejegyzéseid után én is állandóan kedvet kapok a lakkozáshoz, keresek is holnapra egy extra élénket :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ez az! :)Teljesen hétköznapi dolgok, amik mégsem természetesek sok nőnek... :O Milyen lakkot választottál? :D :D

      Törlés