2011. július 21., csütörtök

töltött padlizsán

A padlizsánokat kanállal, vagy késsel kivájjuk. Így helyes kis töltenivaló csónakokat kapunk.  A húsát apróra vágjuk és félretesszük. A hagymát apróra vágjuk, kevés olajon üvegesre pároljuk, és mehet is rá a darált hús. Fehéredésig pároljuk, majd hozzátesszük a padlizsánok húsát is. Ízesítjük sóval, borssal, zúzott fokhagymával és oregánóval v. friss petrezselyemmel.  A végén én még belekockáztam egy paradicsomot is. A serpenyőt lehúzzuk a tűzről és belekeverünk két tojást a töltelékbe, hogy legyen, ami összetartsa. Ezzel a töltelékkel betöltjük a padlizsánokat, kiolajozott tepsibe tesszük őket. Először alufólia alatt puhára pároljuk, majd ha kész rakhatunk rá tejfölt és reszelt sajtot. A sajt pirulásáig sütjük.



Én köret nélkül ettem, de szerintem a barna rizs tökéletes köret lehet hozzá! :)
Jó érvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Én is imádom a padlizsánt.:) Szoktam túrósan is megtölteni. túró meg pici tejföl, só, bors, petrezselyem zöld, meg amit még éppen akarsz hozzá rakni, tetejére sajt és bedugni sülni.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!!Biztos fini lehetett!!

    VálaszTörlés