2011. július 4., hétfő

hamburgeradó

Nagy közfelháborodást váltott ki a kormány új adóneme az ún. hamburgeradó. Amivel az édességeket, a cukrozott italokat és társaikat adóztatnák meg. Én is azt gondolom, hogy talán az egészséges ételek árát kellene csökkenteni, de alapvetően azért nem rossz ez a kezdeményezés. Ami nálam kiverte a biztosítékot, az a tegnapi Napló riport volt. Egy családanya vásárolt a három gyerekével. Került a kosárba mindenféle földi "jó": chips, cukros lötty (fél literes horror áron), fehér kenyér, fehér kifli. Utána elkezdték elemezni a riporterrel az ún. egészséges termékek árát. Rögtön kikötöttek a biotejnél, hogy úristen a biotej milyen drága...ki mondta, hogy biotejet kell venni és hogy csak az az egészséges??? De csak halkan jegyzem meg: 1 liter biotejért 400 Ft rengeteg, de egy pár grammos chipsért majdnem ugyanez az ár teljesen elfogadható??? Aztán, ami igazán kiakasztott, amikor a pékárukhoz értek, és az anyuka kiakadt a teljes kiőrlésű kenyér árán. De akkor már a kosárban voltak a fentebb említett kicsit sem olcsó szemetek... Talán másképp kellene megközelíteni ezt az egészet. Annyira gyorsan előkerül ez kifogásként, hogy ami egészséges az drága. Pedig ez nem feltétlenül van így.   Pl. ha megeszünk egy szelet tk. kenyeret, lehet hogy drágább mint a fehér társa, de nem is leszünk farkaséhesek 1 óra múlva. És akik ezt kifogásként felhozzák, azoknak a chips, a kóla, ne adj Isten a cigi és az alkohol nem drága???
 Én próbálok reform konyhát vezetni, a fehér kenyér pl. ritka nálunk mint a fehér holló :D Persze van, hogy én is megveszek csokit vagy valami hasonló finomságot, mert emberből vagyunk, de persze csak alkalmanként. Marcinak is igyekszem olyan kajákat adni, amik egészségesek és táplálóak. Tudom nem egyszerű átállítani az agyat, de csak egy kis fantáziával, nem is olyan sok pénzből remek, egészséges ételek kerülhetnek az asztalra. Főleg ilyenkor nyáron, amikor zöldség-gyümölcs dömping van...

9 megjegyzés:

  1. Szia!Teljesen egyetértek veled! Amúgy szerintem teljesen kiforgatják sokan ezt a hamburgeradó dolgot, ahelyett,hogy végig gondolnák, hogy mi mennyibe is kerül ténylegesen...

    VálaszTörlés
  2. Szia, én is egyetértek. Én örülök egyébként ennek az adónak,főleg akkor, ha tényleg az egészségügyet szolgálja. Nálunk nincs kólázás, chipszezés, viszont van pattogatott kukorica, túró rudi, házi lekvár és időnként csoki is belefér, de akkor inkább kevés és jó minőségű. A kisfiam hálisten meg sem issza a cukros, buborékos löttyöket, általában vizet kér, ritkán gyümölcslevet. Mindent megeszik, ritkán válogat. Hálisten van kert, ugy hogy tudom mi kerül az asztalra.

    VálaszTörlés
  3. Igazad van Csajszi!Engem is kiakasztott a nő...amik a kosárban voltak...de ami még jobban kiakasztott a mérleg volt,ugyanis majdnem 90%-a azt mondta,hogy továbbra is megveszi ezeket a dolgokat...Nálam is most már egy éve,mióta Zsombi is van reformosítva van a konyha,és azt vallom hozzászoktatás kérdése mit eszik,és az én feladatom,hogy megtanulja értékelje az egészséges dolgokat:)Imádja pl nasiként ropi és társai helyett a sajtos-zabpelyhest:)Mivel nagy kertem nincs,így a teraszon van paradicsom,és fogja magát leveszi a pirosat és elnyamnyogja:)Látta tőlem és imádja:))))Kell ennél jobb?Sajnos,ha bekerül az oviba,suliba nem tudom mennyire tudom kivédeni az egészségtelen dolgokat....:(((

    VálaszTörlés
  4. Akkor nemcsak én látom úgy, hogy az emberek többségének fogalma sincs arról, hogy mit takar az a szó hogy egészséges....

    VálaszTörlés
  5. Zitus nem tudom mennyire tartották be nálunk anno az oviban, de én szóltam az óvónőnek, hogy ha valakinek pl. szülinapja van és cukrot visz az enyém nem kaphat. Elég hülyén néztek rám, de mondtam, hogy ezt a gyereknek is mondtam, tudja és be is tartja és nem is kéri. Biztos gondolták, hogy én vagyok a szívtelen anya. Volt olyan, hogy amikor mentem a fiamért, akkor kezembe nyomott két szem cukrot, hogy ezt ő kapta , de nem ette meg. Ez nem csak azért van, mert egészségtelen, hanem mert a fogorvos mondta, hogy inkább két szelet csoki, mint egy szem cukor. A cukor károsabb a fogakra, sokkal több ideig van a zománcon. Emlékszem, egyszer a boltban voltunk, a gyerek gumicukrot szeretett volna, mondtam, hogy nem szeretném ha ezt választaná. Kérdezte hogy miért, mondtam, hogy azért mert olyan dolgok vannak benne (pl. disznófejnek a bőre, erre emlékszem a spektrumon volt egy műsor, bár lehet hogy az újabbak már nem tartalmaznak, mindenesetre nálam kiverte a biztosítékot)amit nem szeretnék, ha megenne. Helyette választhat kettő másik dolgot. Az egyik tejszelet volt, másik kindertojás. Nem vettem észre, hogy a boltban van egy kolléganőm és végig hallgatta. Természetesen másnap már tudták a munkahelyemen, hogy a zsarnok anya nem vett cukrot a gyereknek. :) Bocs, kicsit hosszú voltam.

    VálaszTörlés
  6. Szerintem ez egy elég komplex kérdés, és óvatosan kell megközelíteni. Oldalakt tudnék erről írni... Én mindenesetre azzal értenék inkább egyet, amit Pipacs is írt, hogy inkább az egészséges termékek árát kellene lejjebb vinni.

    VálaszTörlés
  7. Ran Rouen: írj!!! :)

    Kovtama: magasról tenni kell arra, ki mit gondol, a TE gyereked! :):)

    VálaszTörlés
  8. Kovtama : Szerintem egyáltalán nem vagy szívtelen. A munkatársad végig hallgatta a beszélgetést? Mert ha igen, nem értem hogy ez miért szívtelenség, hisz kapott más csokit. (nekem a tejszelet az egyik kedvencem). Inkább terjengjen rólad ez, és tudd hogy nem igaz, mint hogy a srácodat kelljen vinni hetente fogorvoshoz.:)

    VálaszTörlés