2011. május 5., csütörtök

önmagunk legyőzése

Szerintem az életmódváltás egyben arról is szól, hogy nap mint nap legyőzzük magunkban a folyton-folyvást falni akaró sárkányt... És ez a legnehezebb. Én minden olyan napot, amikor nem zabálok korlátlanul sikernek könyvelem el, mert ha tehetném akkor egész nap ennék. Feneketlen gyomrom van. Sósra édes, édesre sós..stb,stb. Egész nap űzném szívem szerint ezt a "hobbyt". :) Hogy ez ne így legyen, hatalmas önkontrollra van szükségem, de úgy tűnik kb. 3 hete folyamatosan legyőzöm a sárkányt. :)) Mégpedig úgy, hogy mindennap van nass. Vagy délelőtt, vagy ebéd után. Ez általában egy kocka étcsoki, vagy egy túrórudi, de VAN. És nem azon kattog egész nap az agyam, jajj úúúgy ennék valami édeset. Eszek. Keveset, de eszek. És a másik, hogy mindent eszek. Délben teljesen normál kaját eszek, persze kevesebbet, mint régen, de eszek, így az ízek sem hiányoznak. Aztán délután háromtól már szinte csak nullkalória van (joghurt, alma), de így ez sem kínszenvedés. :) Szóval most nekem ez a bevált módszer. Meg sem állok a 65 kg-ig! :))

12 megjegyzés:

  1. Hajrá Pipacs, csak így tovább! Ez nagyon nagy dolog, komolyan! Én most böjti időszakban 2hónapig nem ettem csokoládét, de valamit mindig engedtem magamnak. Pl túrórudi volt, mégpedig update, igaz nem norbis, hanem pennys-sissy féle 39ftos rudi. Elvileg ugyan az mint a norbis, legalább ha az összetételt megnézzük. Szóval visszakanyarodva, mindig kell adnunk egy kis jutalmat a szervezetünknek, ha alapjáraton szeretünk finomakat enni. Másképp a kontroll nem menne nekem sem, szóval szerintem tök jól csinálod! Csak így tovább!!!

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy kegyetlenül fog hangzani, de remélem nem veszed zokon. Van egy olyan mondás, hogy "Nem azért élünk, hogy együnk, hanem azért eszünk, hogy éljünk". Nos van, aki azért él, hogy egyen. Ha nem is így, de fogalmazhatunk úgy is, hogy egész nap azon jár az esze, hogy mit egyen. Ez nagyon rossz. Sajnos nehéz legyőzni ezt a szokást, de meg kell tanulni, hogy az étel nem élvezeti cikk és ezt fejben kell lerendezni. Minden fejben döl el. Ha sikerül, akkor nyert ügyed van. Nekem is volt egy ilyen időszakom, de szerencsére hamar helyre ráztam magam.

    VálaszTörlés
  3. KisBogyesz: köszi! :) Tényleg van olyan rudi??? Na ma meg is nézem! :))

    martinelli: nem hangzik kegyetlenül. Minden sorod igaz! :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, és a másik, hogy napról napra el is kell bizony könyvelni a sikereket!! Fontos! Én már nem is nagyon tervezek előre. Nem veszem szigorúan, hogy mondjuk 1 hónap alatt akár 4 kilót is leadhatnék, ha odafigyelnék, nem ostorozom magam, DE nagyon büszke vagyok minden nap, ahányszor visszatekintve reggeltől estig nem volt (nagy) kilengés! Eldöntöttem, hogy csak a ma van! Ha úgy jobban tetszik: csak ezt a napot éljem túl :-)))

    VálaszTörlés
  5. Én meg inkább most vagyok szigorú magamhoz.....egy hónap alatt 5 kilókat akarok leadni és néha-néha belefér még így is egy-két nasi....majd ha már a súlymegtartásnál járok, nem fogok gondolkodni egy szelet tortán, mert nem!! Tényleg nem! De addig még nem értem el a célom, addig nem merek nasizgatni, mert képes vagyok nagyobbat harapni, mint amit lehet:D:D:(:(!! Így meg beprogramoztam az agyam, hogy nem lehet és kész!:) Nem akarok 6 hónapnál tovább fogyizni!!!

    VálaszTörlés
  6. :)) Babocska, én eddig súlymegtartáson voltam, de hidd el, akkor sem nagyon lehet megengedni a tortát. Én azért mondhatom, hogy mozgok rendesen, és tortát is ettem, de tennem kellett, hogy a mérleg ne mutassa ki. Nagyon meg kell akkor is nézni, hogy mekkora az a szelet. Ha megnézed a naplómat, láthatod majd, hogy én sem étkezek másképp, mint a fogyisok. Annyi, hogy én nem Update-ezek, mert nálunk nincsenek ilyen termékek, és ambícióból inkább megtanultam magam válogatni a kajákat. Szóval csak óvatosan a nasival a fogyás után is. Sajnos. Nem tudom neked milyen alkatod volt szülés előtt, de ha akkor is gondok voltak már a kilókkal, akkor ez a diéta bizony nem állhat meg. Egyszer én is azt hittem, hogy na majd utána aztán...., de sajnos nem lehet. :(

    VálaszTörlés
  7. Nem voltak gondjaim a szülés előtt a kilókkal. A tini korom fogyása után én 100%-ig tudtam tartani a súlyomat...pedig az nem tegnap volt:)Majd 2 hónap múlva, mikor már 64-65 kg leszek, írok a súlymegtartás témájáról.--azaz reményeim szerint--Torta is fog jönni, csak nem mindegy, hogy mikor és mennyi!:DDDDDD
    Pipacs Neked gratula, hogy letudod győzni magad!!! Ez a legnehezebb dolog!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  8. az én sárkányomhoz kéne legalább egy hadsereg... de küzdök ellene, amennyire csak bírok.

    Ügyesen csinálod szerintem.

    VálaszTörlés
  9. Na, végre idejutottam írni! Már olvastam telefonról órán a bejegyzésed :D, és nagyon a szívemből szóltál! Nagyon hasonló a viszonyunk a kajához, és bizony én hetek óta figyellek, és felnézek Rád, nagyjából amióta Anyukád fenékbe billentett, hogy nagyon ügyesen mértéket tartasz! És ez nagyon nagy szó, ha az ember nagyon szeret enni, és szinte már reggeli után azon jár az esze, hogy hmm... mit lehetne majd ebédelni... :D
    Ha valaki nem szeret enni, vagy világéletében csak csipegetett, ő valamivel egyszerűbb helyzetben van akárhogy is nézzük, mint az, akinek az evés igenis egy élvezeti forrás az életben.
    Én is azt vallom, hogy nem azért élünk, hogy együnk, hanem fordítva, de azért ha már eszünk, akkor az igenis okozzon örömet. :)
    Szóval nagyon ügyes vagy, és ha így folytatod, meg is lesz az a 65-ös! :) Én meg szépen példát is veszek Rólad! :*

    VálaszTörlés
  10. Minden hozzászólásban van igazság!
    Az a legfontosabb, hogy fejben tegyük helyre a dolgokat, és igenis tudjunk kontrollt tartani!
    Szerintem szabad nasizni, csak mértékkel,s tudjunk megállt parancsolni! És ez szerintem a legnehezebb! Az biztos, aki hízásra hajlamos, annak mindig oda kell figyelnie! Én azt vallom, együnk mindent csak mértékkel, és átgondolva!
    Pipacs! Ügyes vagy, csak így tovább! Ha neked ez vált be, csináld! Nem vagyunk egyformák, s egy idő után mindenki kiismeri saját testét, a kajához való reagálását, s megtalálja a számára legmegfelelőbb utat!

    VálaszTörlés
  11. KisBogyesz!
    Köszi az infót a túró-rudiról! Ezt még nem is figyeltem, pedig nálunk is van Penny!

    VálaszTörlés
  12. Köszönök szépen minden hozzászólást! :):) Ahogy Kismazsi is írta, mindegyikben van igazság! :)
    :*

    VálaszTörlés