2011. május 4., szerda

A zöld tea

Eddig nem ittam. Nemes egyszerűséggel ráfogtam, hogy nem szeretem és kész. Nos valóban nem egy milka csoki, de egészen iható, és napi egy-két csészét simán meg tudok inni.

A zöld tea élettani hatásai:zold tea
  • Kísérletek bizonyították, hogy a zöld tea jelentősen csökkenti a karcinogének hatását a szervezetben, amit fehér egereken ki is próbáltak. A bőrrákos egerek állapota jelentősen javult, de a tea ráadásul segített lelassítani vagy megelőzni a gyomor- és tüdődaganatok kialakulását. A cigarettafüsttől tüdődaganatossá vált egerek 45%-a javulást mutatott. Japánban, ahol az emberek rengeteg zöld teát fogyasztanak, a tüdőrákosok halálozási aránya a legalacsonyabb a világon - annak ellenére, hogy a cigarettázás mértéke a japán férfiak között a legmagasabb! 

  • A kutatók megállapították, hogy a zöld tea tartalmaz egy, a polifenolok csoportjába tartozó, katekhin nevű vegyületet, amely antikarcinogén hatású, csökkenti a szív megbetegedésének lehetőségét, rákellenes, és visszaszorítja a fertőzésekre való hajlamot, távol tartja a meghűlést, a felfázást és az influenzát. A katekhin napozókrémbe vagy testápolóba keverve megakadályozza bizonyos bőrrákfajták kialakulását. A fekete tea 3-10%-nyi katekhint tartalmaz, az oolongokban 8-20% van, míg a zöld tea teljes súlyának 30-45%-át teszi ki. Az eltérő katekhin tartalom az eltérő feldolgozási folyamatoknak köszönhető.

  • A zöld teában igen nagy mennyiségben találhatunk vitaminokat, antioxidánsokat és ásványi sókat. C-vitamint a citromhoz hasonló mennyiségben tartalmaz. Igen magas arányban tartalmazza a B-vitamin féléket is. Napi 1 liter (5 csésze) zöld tea fedezi a szervezet B-vitamin szükségletének 10%-át, a magnézium 5%-át, a kálium 25%-át, a mangán 45%-át. Igen számottevő a természetes fluorid tartalma is.

  • Vizelethajtó, aminek méregtelenítő tulajdonságait köszönheti

  • Éberségnövelő, lecsökkenti az alvásszükségletet, kondícióban tartja az elmét

  • Látásjavító, megőrzi a szemgolyó nedvességtartalmát és fiatalságát

  • Kiválóan normalizálja az emésztést, rendezi a bélműködést

  • Kedvezően befolyásolja a magas vérnyomást, a koleszterin anyagcserét, ennek köszönheti infarktusellenes hatását, és ezért jó az agyvérzés és az érelmeszesedés megelőzésére.

  • Kínai kutatók alátámasztása szerint vese-, epe-, és a különböző hólyagkövek kialakulását is gátolja. Ez valószínű azért is igaz, mert Kínában nem ismerik ezeket a betegségeket.

  • Az orosz orvosok a zöld teát az egyik legfontosabb gyógynövényként tartják számon, stresszoldó és anyagcsere normalizáló hatását az orvosi egyetemeken is tanítják.

  • Mongol gyógyászok szerint a zöld tea rendszeres fogyasztása véd az általános allergiák ellen, megelőzi a fogszuvasodást, és igen erőteljes ráncoldó és öregedés gátló. Fiatal korban - hormonnormalizáló hatása miatt - megelőzi a pattanások kialakulását.

  • Zsíroldó hatását francia klinikai vizsgálatok igazolták. Bebizonyosodott, hogy aki rendszeresen fogyaszt legalább napi 5 csésze zöld teát, az nem hízik el, illetve ha már túlsúlyos, akkor havi egy-két kilogrammot tud fogyni, persze csak akkor, ha betartja az egészséges étkezés szabályait.
Jótékony hatását csak akkor tudja kifejteni, ha cukor és egyéb édesítőszer nélkül fogyasztjuk, ugyanis cukorral együtt savasítja a szervezetet!
Újabban a zöld tea porrá őrölt változatát kapszulázzák "szűztea" fantázianéven. De ne legyünk annyira lusták, hogy ezt a neves növényt kapszula formában vegyük magunkhoz, amikor főzete lényegesen hatásosabb, és jóval erőteljesebb a gyógyító és egészségmegőrző hatása is.

forrás:  http://teaunnep.hu/egeszseg-zold-tea.html

5 megjegyzés:

  1. Fehér teát szoktál inni? Arról is érdemes olvasgatni, többszörösen vannak benne a zöld teánál is meglévő pozitívumok!! És plusz előnye, hogy abszolút nem élénkít (sajna a zöld tea igen), ezért a fehéret este is lehet inni nyakló nélkül :-)))

    VálaszTörlés
  2. Azert arra is erdemes figyelni, hogy gatolja a vasfelszivodast, ugyhogy azert tulzasba vinni sem erdemes. Pedig itt tenyleg uditokent aruljak az izesitetlen zoldteat, van belole vagy 20 fajta, telen melegen, nyaron hidegen sorakoznak az italautomatakban is... De eleg sok dologgal van ez igy, hogy hiaba egeszseges, nem szabad tulzasba vinni. Egyebkent a feher tea is tartalmaz teint es koffeint, tehat elmeletben kellene elenkitenie. (Tulajdonkepp ugyanaz a noveny, csak mas feldolgozottsagi allapot)

    VálaszTörlés
  3. Én napok óta iszom a zöld teát, mint az a blogomból is látszik, de tegnap este egy szemes sem aludtam. Azt gondoltam, hogy húú, de nagyon szuper nő vagyok, hogy ennyi energiám van.....még este 10kor felmostam, stb.....de éjfél után, mikor még mindig 100-al pörögtem, már nem volt olyan élmény.......így mától óvatosabb vagyok ezzel a "csodaszerrel" :D!

    VálaszTörlés
  4. Én max 1-et iszok naponta, többet nem. A fehér teát is megkostoltam. Gyerekkoromban rengeteg teát ittam és állandóan vashiányos voltam, azóta vigyázok: Max 1 tea naponta.

    VálaszTörlés
  5. Anita: az még nem próbáltam! :)

    Lányok, én napi egy-két csészénél többet nem is tudnék meginni! :D:D Annyira nem ízlik, hogy ez vedeljem! :)))

    VálaszTörlés