2011. október 2., vasárnap

Erdeigyümölcsös-vaníliás pite

Van még elfekvőben 2 csomag master mixem, mindenképpen szeretném elhasználni. A napokban akadtam erre a gyönyörűségre, és ahogy ez általában lenni szokott, jött a KATT, hogy ezt meg kell csinálnom.

Íme az én változatom:

A tésztához fogtam 10 dkg vajat, 15 dkg lisztet (fele sima, fele mm), 1 tk édesítőt, 1 tojásfehérjét. Ezeket összedolgoztam, majd egy 22 cm-es piteformába belenyomkodtam. Persze egy kisebb tepsi is megteszi.
Előmelegítettem a sütőt és közepes lángon elősütöttem a tésztát.
Közben a krémhez kikevertem 2 dl tejet, 1 tojást, a maradék tojássárgáját, 1 főzős vaníliáspudingot, 1 ek. édesítőt. A fagyasztott erdeigyümölcskeveréket kiolvasztottam.

Ha a tészta elősült, elrakosgatjuk rajta a gyümölcsöt, majd nyakonöntjük a tejes keverékkel, visszatesszük a sütőbe és kb. 15-20 perc alatt a krém is megszilárdul. A sütőben hagyjuk kihűlni. Nagyon finom, más gyümölcsökkel is el tudom képzelni, sőt már töröm az agyam egy csokis verzión is! ;)

3 megjegyzés:

  1. Hurrá, én vagyok az első:) Jól néz ki, lopom az ötletet:)

    VálaszTörlés
  2. Lopjad csak! :)Én erre az alapra sok tölteléket ki fogok próbálni! :)

    VálaszTörlés
  3. Tetszik az új projekt neve!!!!:):):)

    VálaszTörlés