2011. október 10., hétfő

az elhízás okai

Én is azok közé a nők közé tartozom, akik a levegőtől is híznak, és ez nem kevés bosszúságot okozott már az életemben. Számtalanszor feltettem a kérdést: miért pont én?? És irigykedve néztem azokat a csajokat, akik bármennyit is ettek tökéletes maradt az alakjuk. :) Gondolom nem vagyok ezzel egyedül. :) Aztán elfogadtam, hogy nekem ez a keresztem, ezt kell cipelnem egy életen át, hacsak nem akarok nagyon durván elhízni. Soha, de soha nem ehetek büntetlenül és mértéktelenül semmit, mert az rögtön a combomra vagy a fenekemre telepszik. :P
Vajon mi az oka annak, hogy egyikünk bármennyit ehet, másikunknak pedig minden egyes falatot meg kell gondolni???
Az elhízásnak alapvetően genetikai okai vannak, tehát a génjeinkben hordozzuk azt, hogy hízékonyak leszünk-e vagy sem. Erre viszont nem lehet mindent rákenni, és hagyni, hogy elfajuljanak a dolgok, mert további két ok vezet az elhízáshoz a túlzásba vitt tápanyagbevitel és a mozgásszegény életmód. Meglepő módon további ok lehet a kevés alvás. krónikus alvásmegvonás növeli a szervezetben a ghrelin nevű étvágynövelő hormon szintjét, és csökkenti a leptin hormonét, ami a teltségérzet kialakulásáért felelős. Ezt én is tanúsítom, ugyanis amikor Marcihoz 3 óránként kellett kelni, vagy amikor már egy éves volt és mégis 4-szer  5-ször ébredt egy éjszaka, képtelen voltam keveset enni és mozogni. :/ 


forrás: wikipédia

2 megjegyzés:

  1. Néha erősen előjön nálam is a kérdés, hogy ''miért''. Annyira bosszantó, hogy 4x annyi energiát fordítok valamire, aztán mégsem tartok még ott, ahol szeretnék, más meg simán eléri a kitűzött célját.

    A genetika az nagyon igaz, de hozzátenném még, hogy sajnos (mint esetemben...) bizonyos gyógyszerek is bezavarnak, pl. a hormonháztartásba.

    Ez pedig a másik: a hormonok. Hihetetlen felfordulást tudnak okozni :((

    VálaszTörlés
  2. Köszi Pipacs!!
    Felvilágosodtam, hogy miért vannak falási rohamaim!!
    Általában éjfél mire lefekszek, és elég korán felébredek!!Na, erre mostantól odafigyelek!!Meglátjuk, valóban így van-e!

    VálaszTörlés