2011. szeptember 16., péntek

ez lett a vesztem...

GÖRÖGDINNYEHÉJ CUKORBAN

Hozzávalók: 1 kg görögdinnyehéj, 1 kg kristálycukor, ecet, 1 db citrom leve.

Elkészítés: A dinnye sötétzöld héját (vékonyan le is hámozhatjuk) használjuk, de nem árt, ha marad rajta egy kis piros bél is, mert úgy szebben mutat. A dinnyehéjat másfél ujjnyi csíkokra vágjuk, majd ecetes vízben felforraljuk. Egy másik edényben cukorral, kevés vízzel szirupot főzünk, és amikor forr, belerakjuk a leszűrt dinnyehéjat. Újraforraljuk, majd levesszük a tűzről, és másnapig hűlni hagyjuk, majd 24 óra múlva a dinnyehéjdarabokat szűrőkanállal kiszedjük. Ezután a szirupot felforraljuk, és újra hozzáadjuk a dinnyehéjakat. Ezt a műveletet még kétszer megismételjük. Utolsó alkalommal üvegekbe rakjuk a dinnyehéjakat, citromkarikákat teszünk a tetejére, és ráöntjük a forró szirupot. Légmentesen lezárjuk, száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Nem én tettem el, hanem folyamatosan kapjuk ajándékba. Sajnos. Egyszerűen képtelen vagyok neki ellenállni, ebéd után is lecsúszott pár darabka. Valami mennyei. Abbahagyhatatlanul különleges. Nem mondom, hogy jövő nyáron próbáljátok ki Ti is, mert ez igen távol áll az egészséges dolgoktól... :)))

2 megjegyzés:

  1. Jól néz ki:) Hallottam már erről, de nekem ez olyan macerás, mármint az eltevés, hogy egyenlőre nem csináltam. De olyan sokszor emlegeted mostanság, hogy a végén még kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  2. :D Tényleg isteni, és nem túl édes a citrom miatt. Én tuti nem csinálom meg, nem bírnék magammal, ha üvegszámra állna a polcokon.. :D :D

    VálaszTörlés