2012. április 25., szerda

mit nassoljunk?

Személy szerint nekem a legnagyobb bajom a diétában az a nassolás elhagyása. Sajnos nekem minden porcikám édesség után kiált leginkább a vacsora után, ezt kellett valahogy kiváltanom olyan nassolnivalókkal, amik minimális kalóriát tartalmaznak mégis (majdnem) megadják azt az érzést, hogy ettem valamit. :) Sejtésem szerint nem vagyok egyedül ezzel a problémával. :P :)



Az én nasitippjeim:

fagyasztott gyümölcs (meggy, málna): én ezeket, mint egy cukrot elszopogatom :)



 natúr joghurt édesítővel, fahéjjal, és fagyasztott gyümölccsel : kicsit fagyi jellegű



 karalábé, répa kockára vágva 





1 szelet sajt, ha netalántán sósat ennék


1-2 szem mandula, dió


sült alma: ez a kedvencem :), kettévágom az almát, leheletnyi nádcukor, fahéj és mehet a sütőbe, nekem csoki helyett tökéletes :)


sovány túró, joghurt, édesítő, vaníliás fruktóz v. ha valaki szereti akkor vanília aroma: vaníliás krémtúró utánzat


Esetleg más tipp? :)

13 megjegyzés:

  1. Van édesítőszeres Boci csoki (natúr tejcsoki)!!! :)
    Táblás, de méretre kisebb, mint a hagyományos, szóval alapból nem lehet akkorát bűnözni vele.
    És árban sem horror ...

    Aztán ott vannak még az Update nasik, bár ott a pénztárcánkba kell nyúlni.

    De aki nem akar nagyon költeni, annak a natúr joghurtba 1 (max. 2) édesítő összetörve párosítást ajánlom (esetleg 1 csepp vanília aromával megspékelve). Ennek így olyan az íze, mint a Danone Édes Krémesnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj a csokival nálam, hogy ha egy táblát megbontok akkor annak általában annyi. :) Másrészt a kcal értéke még édesítővel is igen magas. :(
      Ami az update cuccokat illeti, azok nálam teljességgel ki vannak zárva jó ideje. A pudint és a túró rudi megromlik még jóval a szavatossági idő lejárta előtt, a többi termék, pl a sósságuk, amit imádnék, az is nagyon kcal -dús, nem mellesleg teli vannak mű dolgokkal. :S
      A joghurt az viszont jöhet, ahogy írtam is. :)

      Törlés
    2. Az udolgok szerintem a legkisebb alapanyagtól a legnagyobbig laboratóriumban kerülnek előállításra. Ki tudja, hogy hosszútávon milyen hatásai lesznek a sok szójás műszarságoknak...

      Törlés
  2. Pipacs Drága! Én egész nap tudnék nassolni, de 6 után már semmit nem eszem:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is tudnék. :D Sósra édeset, édesre sósat! :D

      Törlés
  3. Nem tudom, említettem-e, én tavaly dobtam le 19 kilót! Azóta is tartom a súlyom, pedig szoktam nassolni is ;) Mit is csináltam/csinálok? Kenyér helyett abonett, nagyon jó vele még a szalonna is, paradicsommal :D Ha már kenyér - mert azért néha jólesik egy szelet vajjal megkenve, friss zöld hagyma karikákkal -, akkor teljes kiőrlésűt választok, ill. rozs kenyeret. A család is már csak ezeket eszi meg :) Péksüteményeket - bolti - szinte alig eszem, inkább megsütöm itthon, abban legalább nincs semmi állományjavító, mesterséges íz és színezék. Sok zöldség, saláta a főétkezésekhez, mert ezekkel is a has telik, no meg a rostok miatt is fontosak. Gyümölcs!
    Ha pedig nassra vágyom: arra már rájöttem, hogy nem érdemes lemondanom a csokiról, amikor megkívánom, mert másnap triplán fogom magamba tömni :D Egyszóval ha csokit kívánok, akkor eszem 1-2 kockát, akár este 9-kor is és nyugodtan alszom reggelig :) Igen, tudom, azt azért meg kell tanulni, hogy tényleg csak 1-2 kocka! És a kakaóvajas testápolás nagyon jól elveszi a csokiéhséget, ez tapasztalat! Arra is rájöttem már, hogy nem lehet teljesen kiiktatni a szénhidrátot az étkezésből, mert a szervezetünk előbb-utóbb úgyis be fogja pótolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden elismerésem, gratulálok! :) Én is itthon sütöm a kenyeret és ha megkívánok valami péksütit azt is. :) A változatos étkezés híve vagyok én is, egy életen át nem lehet ch nélkül élni, és nem is szabad! :) Előtte-utána montázsod nincs? :)

      Törlés
    2. Majd keresek előtte képet (utána már látható a blogomon:)) Ja, és még annyit a témához, hogy ha bűnözök is - mert e nélkül uncsi az élet :D - akkor plusz sétálok, biciklizek vagy épp hasizom tornából nyomok többet.

      Törlés
    3. Bűnözni kötelező! :D :P

      Törlés
  4. http://higgymagadban.blogspot.com/
    Hat ezzel en is igy vagyok. Legnagyobb ellensegem az edesseg es a feher kenyer, utalom magam ezert. Igy extrudalt es rozs kenyerrel probalom helyettesiteni, gyumi joghurt, eper turmix, alma tonna szamra, tea, amikor sikerul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bea! :)

      Ne utáld magad, szerintem az emberek 99 %-a szereti az édességet és a fehér kenyeret is. :) Én azzal szoktam magam vigasztalni, hogy ha bár a kényszer vitt rá arra, hogy áttérjek egészségesebb életmódra, én legalább teszek magamért, nem úgy mint azok az emberek, akik mondjuk abszolút nem hízékonyak és nem is törődnek ezáltal azzal, hogy mit esznek. :) Persze tisztelet a kivételnek. :)

      Törlés
  5. Szia Pipacs! :)

    Én répát eszek. Majdnem minden nap. Az édes.
    De ha csokit akarok enni, mert olyan mindig van 1 nap a hónapban, amikor a vasszöget is megenném, akkor csokit eszek. Mert megérdemlem. :)
    Kinder maxi kinget "szoktam" enni mivel a ch értéke ugyanannyi mint a pirosgyümölcsös cukormentes cerbonának (16ch) és kb 100 kcal a különbség, az meg semmi, íz-élvezet arányban :)
    De legalább mostmár, nem egy tábla csokit nyomok be egyedül. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Cicó! :)
    Jajj én is kilengek ám néha, csak most nagyon akarom tartani magam. :D :D A répa meg jóság. :)

    VálaszTörlés