2013. november 12., kedd

kókuszgolyó cukor -és kekszmentesen

Volt még elfekvőben 20 dkg őrölt mandulám (mindig a Lidlben veszem, most épp nem kapható :( ) és valamelyik nap szembejött velem egy kókuszgolyó recept, aminek pont az őrölt mandula volt az alapja. Innen jött az ihlet.
Hétvégén el is készítettem, mindent ugyanúgy csináltam, mint a kekszes verziónál, csak jóval alakbarátabb lett a végeredmény. :)
Tehát a 20 dkg őrölt mandulához hozzáadtam langyos tejet (tehetünk bele egy kis olvasztott vajat is, de ha nem teszünk, akkor még diétásabb a végeredmény ;) , xillitet, 2-3 ek. diabetikus lekvárt, 2-3 ek. kakaóport, és alaposan összegyúrtam, majd hozzáadtam még fél csomag rumaromás vízbe áztatott mazsolát is. Akkor jó az állaga, ha könnyen formázható. Pontos adagokat most sem tudok írni, érzésre csináltam. ;) Ha túl lágy lett véletlen, akkor zabpehellyel tudjuk dúsítani. :)
Golyókat formáltam és kókuszreszelékbe forgattam.
Nagyon-nagyon finom, a párom nem rajongója a reform kajáknak, de ezt ő is jóízűen megette. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése