2013. március 3., vasárnap

Lusta francia krémes light verzióban

Én nagyon szeretem a krémest, a francia krémesért, pedig egyenesen ölni tudnék. Úgyhogy nagyon örültem, amikor pár éve szembe jött velem ez a recept. :) Nem is értem miért merült feledésbe, de tegnap újra elkészítettem. :) Ha diétáztok és krémesre vágytok, ez tökéletesen pótolja a cukrászdában kapható kalóriabombát. :)

Íme az én verzióm, én kicsit leegyszerűsítettem az eredeti receptet:

Kb. 1,5 csomag keksszel (én ezt használtam: http://diabetikus.bolt.diab-pont.hu/spd/0020GUL170/GULLON_keksz_buzakorpaval_edesitoszerrel_170g ) kiraktam egy mély közepes tepsit.

2 tojás sárgáját,  2 csomag főzős vaníliás pudingot, 2 evőkanál folyékony édesítőt, 1 evőkanál étkezési zselatint, 2 dl vizet nagyon habosra kevertem. Hozzáadtam ezután 4 dl tejet és 2 dl vizet, majd feltettem a gázra és folyamatos keverés mellett sűrű krémmé főztem. Fontos, hogy folyamatosan keverjük, különben odakap.
A 2 tojás fehérjét 2 evőkanál xilittel és egy csipet sóval kemény habbá vertem és a még forró vaníliás krémhez adtam.

Az így elkészült krémet ráöntöttem a kekszre és hideg helyre tettem.
Felvertem 4 dl tejszínt 2-3 ek. xilittel és 2 csomag habfixálóval (sajnos a fixálóban van cukor, ezt nem tudtam kikerülni), és ha már teljesen kihűlt a vaníliás krém, akkor a tejszínhab mehet a tetejére. Jó, ha egy éjszakát állni hagyjuk, akkor a keksz teljesen puha lesz. :)



2 megjegyzés: